A 2 megtartott szeminárium után a továbbiakban elearning formában valósítható meg a kurzus.
Alapvetően az összefüggő gyakorlaton lévő hallgatók tapasztalataira vagyok kíváncsi a szemináriumon (mint gyakornok/tanár és régi diák is)véleményükre és megoldási ötleteikre.
Témák: a március 6. (pótlandó óra)
1. Mi jut eszükbe erről a hétről?
2. Milyen nehéz tanítási helyzetet kellett megoldaniuk?
3. A jó tanár / rossz tanár , a jó tanuló / rossz tanuló tulajdonságai tanulói és tanári szemmel.
4. A tanóra felépítése, időbeosztás.
5. Szakmai felkészületlenség kiküszöbölésére milyen segítséget és hol talál online vagy egyéb módon. ( a webcímeket küldje el előzetesen nekem,az egyebeket megbeszéljük )
6. A figyelem fenntartásának eszközei.
Témák: március 27:
1. Mi jut eszükbe erről a hétről?
2. Milyen nehéz tanítási helyzetet kellett megoldaniuk?
3. Életkori sajátosságok
4. Fegyelmezési lehetőségek
5. Stresszt csökkentő feladatok
6. A játék,mint módszer
7. Szemléltetési lehetőségek
Témák: április 24.
1. Mi jut eszükbe erről a hétről?
2. Milyen nehéz tanítási helyzetet kellett megoldaniuk?
3. A beadandó esettanulmányhoz kérdések.
4. A 8 (-10) tanári kompetenciában jelenleg hogyan érzik magukat fejlettnek?
5. A tehetséges tanuló fejlesztési lehetőségei.
6. Hátrányos helyzetű tanulókkal való bánásmód.
7. Iskolai agresszió kezelése.
8. Beilleszkedési zavarok.
9. Magatartászavaros tanulók.
10. Iskolán kívüli tevékenységek.
Témák: május 8.
1. Mi jut eszükbe erről a hétről?
2. Milyen nehéz tanítási helyzetet kellett megoldaniuk?
3. Értékelés a tanórán
4. Esettanulmányok megbeszélése
5. A portfólió feltöltöttségének megbeszélése
6. Záró összegzés, kérdések, értékelés
- Oktató: Farkasné Pécsi Éva Andrea