Az informatikai technológiák széleskörű elterjedése megköveteli mind a tanárok, mind a tanulók számítógép gondolkodásának fejlesztését, fejlődését. Digitális környezetben a számítógépes gondolkodás, az írás, olvasás és számolás mellett, mint negyedik alapkészség jelenik meg, amely fejlesztését már kisgyerekkortól szervezett körülmények között meg kell kezdenünk. Ennek megvalósulásának egyik elengedhetetlen feltétele, hogy a tanárok szaktól és tudományterülettől függetlenül rendelkezzenek olyan szintű számítógépes gondolkodással, hogy erre alapozva képesek legyenek a saját tantárgyaik keretein belül is fejleszteni a tanulók számítógépes gondolkodását.

A tantárgy egyik célja a számítógépes problémamegoldási megközelítések feltérképezése, az egyes módszerek hatékonyságvizsgálata, a módszerek gyakorlati alkalmazásának lehetőségei a különböző tantárgyak keretein belül. További cél a tantárgyak közötti és az informatikán belüli tudástranszfer-elemek azonosítása és aktivizálása a tantárgyközi kapcsolatok hatékony megvalósítása érdekében és az IKT kompetenciák általános fejlesztése. A tantárgy gyakorlatorientált, ennek megfelelően az elsődleges hangsúly a számítógépes problémamegoldási stratégiák felállításán, ezek megvalósításán és értékelő elemzésén, diszkusszióján van.